Till dig utan namn

Ibland vidrör min tanke och det svider till
Men vad som bränner är svårt att förstå för allt jag känner bär hennes ansikte
Sanningen inombords vill ej bli tydlig på näthinnan
Men jag känner kanske igen dig, jag har upplevt dig förut
Du bär bara olika masker, är belyst på olika sätt
Du kan vara en solnedgång över klippor och skär eller en mörk gränd i höstregnet
Är det du återigen som hånler mot mig bakom dina vackra fasader?
Jag är glad att du gömmer dig för jag vill inte se ditt fula anlete
Ändå är du min vän för du är den enda som finns kvar när alla andra gått
Jag blir aldrig kvitt dig jag vet
För innanför skalet är det bara du och jag

Kommentarer
Postat av: Gissa

De är ju bara du som kan göra något åt de.

2011-01-24 @ 03:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0