Vafan!

Hörde att vägvärket tänker byta ut varannan skylt vid övergångsställena så att "herr gårman" har kjol på sig. På allvar! Det var ena jävla as till att missuppfatta det viktiga med jämställdhet. Fatta hur mycket skattepengar som kommer gå åt.

En del verkar tro att jämställdhet (lite krasst) går ut på att tjejer ska leka med bilar, gå i blåställ och göra värnplikten, att killar ska leka med dockor och jobba på dagis. Och så försöker man kvotera in folk så att det ska blir mer utjämnad könsfördelning. Tänk på att vi har haft våra könsroller i hundratals år. Inte helt lätt, varken för tjejer eller killar, att bara vända på klacken. En kvinna vill väl känna sig som en kvinna eller? Det tar nog ett tag innan hon känner sig kvinnlig i ett blåställ. Är det inte det viktiga att man till att börja med ger alla samma förutsättningar, lika lön för lika arbete och behandlar alla med respekt oavsett kön, etnicitet eller annat. Trodde det var det det gick ut på. Men en del verkar vilja förenkla det hela genom att helt enkelt göra könen likadana. Skumt...

...tycker Ollonet

Kommentarer
Postat av: Koprofil

Du tycker så mycket.

2008-11-12 @ 20:46:44
Postat av: Ollie

Fan, äre du bexx?

2008-11-13 @ 00:01:10
Postat av: Koprofil

JAO

2008-11-13 @ 19:56:26
Postat av: Nilla

God Jul Bajskungen ;)

2008-12-23 @ 16:43:04
Postat av: Ollie

Haha, tack tack

2008-12-27 @ 18:59:41
Postat av: linda

Ärligt talat Ollie, du måste fan vara sämst i världen på att blogga :P

2009-01-08 @ 20:26:17
Postat av: Nilla

Håller med!!! Just därför har jag ingen blogg själv..... hehe

2009-01-09 @ 09:50:52
Postat av: linda

Nilla, jag tycker du ska skaffa en blogg! Du påminner om min vän Sessrumner på alla sätt, jag trodde ju t.o.m. att det var du först.. jag är supernyfiken på dig ju! =)

2009-01-09 @ 15:25:41
URL: http://angelinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0