Oj!

Kolla, redan tillbaka! Nej jag kommer inte börja blogga om dagens outfit, det är korrekt Linda!

Just nu sitter jag och lyssnar på en skiva - David Roberts - "Dressed up" från 1982. Det har jag gjort kontinuerligt under ett år nu och vägrar ta bort den från min mobiltelefon. Varför? Jag vet inte riktigt; den är smörig, texterna är ytliga (olycklig kärlek beskriven väldigt fåordigt och i små fragment som alltid när det gäller västkustpop) och dessutom sjunger han inte pissbra jämt måste jag erkänna...men den får mig att känna. Det är ganska viktigt. I och för sig borde den påminna om ett ledset, lämnat hjärta och det gör den kanske, men bättre att känna något än inget alls tycker i alla fall jag. Just mig påminner den om att nyss ha blivit lämnad och att vara på väg bort i en buss mot nya äventyr...ungefär.

Men det är nog inte bara minnen som gör att jag gillar skivan. Jag tycker ändå om hans lite klagande, gälla röst. Den känns äkta. Dessutom består ju bandet av halva Toto + Jay Graydon och då kan det väl inte bli dåligt eller? ;)

/ Olle

Kommentarer
Postat av: linda

Känslor är utan tvekan det viktigaste som finns. Fortsätt lyssna på den du, och var glad över att du har några känslor :)

2008-07-26 @ 15:57:09
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: mana

eh. känslor skall dö.

2008-08-03 @ 19:15:19
URL: http://manamonroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0