Två arbetsveckor avverkade

Det gick fort att komma in i arbetslunken igen, men det var inte särskilt överraskande. Fyra veckor ledigt är ju inte mycket egentligen. Tre veckor av hetsskriven programkod är lämnad i mina händer att testa och felsöka. Nu först, efter två veckor tror jag att jag fått det att fungera hyggligt.

Nå i alla fall, ska sammanfatta de här två veckorna...eller de dagar jag kommer ihåg i alla fall.

Söndag 10/8 : Fika med Kajsa och Sussie som jag inte träffat på länge. Kändes lite stelt, inte bara mot mig utan mellan dem också. Undrar om det var mitt fel eller om de alltid umgås så? I alla fall blev jag bjuden på kräftfest som äger rum nästa lördag ute på en ö vid Hargebaden, vilket ska bli väldigt spännande! För att råda bot på den stelhet jag upplevde under fikat tänkte jag medtaga rikliga mängder pilsner. Då kan det inte bli annat än bra!

Måndag - fredag bestod som sagt av hårt arbete och förvirring. På torsdagen bjöd jag in mig själv till Mana. Rebecca hade nämligen bakat kladdkaka som jag kände att jag var tvungen att undfägnas. Efter denna angenäma anrättning, med kaffe som tillbehör, började Mana, hennes mamma och jag med att hänga upp tvätt på provisoriska tvättlinor, monterade i bokhyllor och dörrkarmar. Detta på grund av att både torkskåp och tumlare var ur bruk.

På fredagen blev jag bjuden till Henriks 27-årsfest som ägde rum hemma hos hans bror. Det var väldigt trevligt, även om vi inte var så många. En rolig grej var att Henrik tydligen var kompis med en kollega till mig på Sogeti (Det är nu jag ska slänga ur mig klichéer som "världen är liten"). Vi gick ut ett tag på O'Leary's och när vi kom tillbaka upptäckte jag att min cykel blivit stulen igen! Även fast jag låst fast fanskapet i cykelstället. Humöret sjönk som en sten, vilket också ledde till att min flört blev ointresserad. Det blev hemgång i berusat tillstånd och vred sinnesstämning, med trasiga objekt längs vägen som följd.

På lördagen bar det följdaktligen av till stan för att införskaffa cykeldetaljer att reparera morfars gamla cykel med. Allt fanns givetvis inte och upprustningen fick skjutas upp till nästa dag. På kvällen var det shotbowling (Wii) hemma hos Gustav Älgå. Var halft delaktig, men tog det lugnt med de våta dryckerna. Jättemycket folk på Frimis - ÖSK hade haft en lyckad match mot IFK Göteborg och stället var fullt av folk som ville ha autografer och kanske annat också. Fruntimmer dominerade i alla fall stället, men jag kände mig tyvärr inte på humör. Skjuts hem av en nykter Aizezi.

Söndagen gick åt till att reparera cykel hemma hos föräldrarna och ta en lunch med Alexander på Guldfynd, Marieberg.

Måndagen blev en lång arbetsdag som avslutades med ett möte med reglerdoktorn Pontus. Saker och ting klarnade lite och veckans fortsatta arbete underlättades. Resten av veckan har inte bestått av så mycket mer än arbete. En liten provträning på Friskis och Svettis också. Tjusigt, men lite gay - bänkpresställningen pallade inte mer än 90 kg. Vad gör man då?

Nu är det fredag kväll och jag har inte gjort mycket annat än att ta en cykeltur efter jobbet. Tänkte att man skulle passa på, för jag har förstått att detta är den sista somriga dagen för i år. Snyft, typ. Imorgon är det födelsedagsfest hemma hos Mana och jag måste fixa lite saker på dagen. Kul ska det bli!

/ Tråkollon

Kommentarer
Postat av: mana

gullbebis!

2008-08-15 @ 22:55:49
URL: http://manamonroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0