Sol och bad avslutar semestern!

Till slut har jag fått bada av mig i alla fall. Det har varit alldeles för lite av den varan i sommar annars, men nu mot slutet blev det ju så vansinnigt varmt så då var man ju bara tvungen.

I måndags hängde jag på Henrik och hans bror med flickvän ut till Leken framåt kvällen. Det var kolsvart vid horisonten och när vi började närma oss möttes vi av en karavan av bilar som var på väg från badplatsen. Det hällregnade och blixtar slog ner till höger och vänster. Vi beslutade oss för att lugna oss en smula innan vi hoppade i plurret. Av säkerhetsskäl så att säga. Rätt najs att vara ensamma på badstranden annars! Lite öl hade vi köpt också. Folköl trodde jag, liksom kassörskan som leggade mig på ICA. Lättöl visade det sig sedan till min stora besvikelse. Lite irriterande att man nästan blivit nekad att köpa den dessutom. Kvällen avslutades med middag på Wobbler. Fint!

På tisdageftermiddagen/kvällen tog jag min cykel och körde upp till Ånnaboda. Ruggigt jobbiga backar på slutet, men jag klarade dem och fick bada i Ånnabodasjön till slut. Kom upp i nära 60 km/h på vägen hem sedan!

I onsdags for jag upp till Magnus sommarstuga i Hälsingland vid Dellensjön. Blev några dagar av badande, vedproducering av gammal midsommarstång, renovering av cykel, byggande av bänk, massa läsande av bok, mundiarré och drickande av kaffe. Lite utgång i Hudiksvall hann vi med på fredagen också. Min fru var där, men vi fick aldrig kontakt. Synd.

Magnus sommarstuga
Jag vet, horisonten är sne!

Så igårkväll kom vi hem till Örebro igen och gav oss direkt av till en fest. Det bjöds på bål och jag är inte säker på vad det var i den bålen. Det jag är säker på är att jag drack väldigt lite och att jag blev väldigt full.

Imorgon börjar jag jobba igen och det känns minst sagt lite motigt. Nu är den en lång höst, en trälig grå vinter och en kall vår kvar innan nästa semestertid. Men det är tydligen såhär man ska leva idag - slit och släp.

/ Olle  

Kommentarer
Postat av: linda

Värst vad positiv man kan vara då! Hösten och vintern är ju alldeles underbara =)

2008-08-03 @ 12:05:49
URL: http://angelinside.blogg.se/
Postat av: mana

shit. det är fan imponerande att du bloggar.

2008-08-03 @ 19:16:52
URL: http://manamonroe.blogg.se/
Postat av: Anonym

orpon =) heh

2008-08-09 @ 16:34:26
Postat av: linda

Du är så jäkla dålig på att uppdatera :P

2008-08-09 @ 18:00:31
URL: http://angelinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0